Robię gry!

Gry to medium idealne

Gry to dla mnie jeszcze jeden sposób storytellingu, najbardziej kompleksowy i najdoskonalszy ze wszystkich. W 2015 roku premierę miała pierwsza produkcja przy której pracowałem, “Hostile Dimension” i od tego czasu zacząłem przygodę z gamedevem. 

0
Lat doświadczenia
0
Tytułów przy których pracowałem
0
Firma którą współprowadziłem

Moje doświadczenie w gamedevie mogę podzielić na projekty własne – bo chcę robić gry które wymyślam i współtworzę od podstaw, oraz… cóż, projekty komercyjne – nie mniej ekscytujące, bo robienie gier w ogóle jest MEGA EKSCYTUJĄCE.  W moim przypadku, współtworzenie Alrauna Studio to nadzieja na ruszenie z wszystkim tym, co zalega mi w głowie. Spółka wciąż działa, szukając wydawcy na swoje projekty:
The Way Back
Hotel Afterlife 
Jako Alrauna Studio byliśmy finalistami konkursu ARP GAMES i odbyliśmy ciąg szkoleń związanych z prowadzeniem spółki w kontekście rynku gier, oraz wydawania gier.
Wzięliśmy także udział w parunastu wydarzeniach promując build naszej gry, między innymi:
Game Access  2018 w Brnie
Pixel Heaven 2018  w Warszawie
Gamescom 2019
PGA 2019Comic Con Warszawa 2019


Poza działalnością na rzecz Alrauna Studio współpracowałem z:

Game Formatic S.A. :
Car Detailing Simulator (Game design)
Train Yard Builder  (początkowy game design, GDO, projektowanie trailera)
Car Mechanic Simulator VR (QA, writing)
Petard Games
Hairdresser Simulator (początkowy game design – GDD)
Moonlit Games
Model Builder (Game design, story/quest writing)
Reality Unit
Cooking Championship (game design, writing)
MS Games
Airport Sim (game design)

W Październiku 2022 roku zostałem zaproszony do współpracy z Game Creators Academy, gdzie jako jeden z mentorów miałem możliwość opowiedzieć kursantom o pracy w branży gamedev jako projektant gier, oraz narrative/story designer. 

Od lutego 2023 roku dumnie współpracuję z PixelAnt Games jako Game Designer. 

Zatrudnij mnie, jeśli Cenisz:

Gruntowny research

Z zamiłowania jestem pisarzem i reporterem. Kiedy sprawdzam jakiś fakt, przekopuję się przez stare dokumenty, archiwa, wypytuję świadków i specjalistów. Moi czytelnicy wielokrotnie podkreślają szacunek do mojej pracy – bez względu na to, czy moja twórczość im się podoba, czy nie (co uważam za wiele mówiące). Research stoi u podstaw każdego przedsięwzięcia twórczego, za które się biorę – to mój znak rozpoznawczy.

bogatą znajomość wielu gatunków i mechanik

Jako gracz poruszam się po rynku gier od 1997 roku. To wystarczająco dużo czasu, żeby zagrać we wszystkie gatunki gier i zdobyć w nich rozeznanie: wiem jak kształtowała się historia FPSów, bo to widziałem. Śledziłem rozwój gier RPG od tekstówek i dungeon-crawlerów po cRPGi i napływ jRPGów. Ścigałem się po torach zarówno w salonach gier, jak i w pierwszych odsłonach Colin McRae Rally, a nawet zapoznawałem graczy z gatunkiem gier skill-based.

Umiejętność tworzenia światów

Tworzyłem światy zanim zacząłem pisać – budowałem je z LEGO, rysowałem im mapy. Potem były pierwsze próby pisarskie, fantasy, science-fiction, obyczaje, dramaty, romanse… worldbuilding jest dla mnie naturalny jak oddychanie, od poziomu ziarna, do pełnego zarysu historycznego, fabularnego – wszystko zgodne ze spójną logiką i zasadą zawieszenia niewiary.

ponad 12 lat udokumentowanego doświadczenia pisarskiego

Literacko debiutowałem w 2010 roku, kiedy w ogólnopolskim konkursie zostałem wybrany przez jury (m.in. Andrzeja Pilipiuka) jako laureat konkursu. Miałem wtedy za sobą 10 lat regularnego pisania „do szuflady”. Od czasu debiutu opublikowałem ponad 50 opowiadań, z których większość została przyjęta bardzo ciepło przez czytelników, oraz trzy pełnoprawne książki, w paru innych maczałem swoje palce jako redaktor lub współwydawca. Mój debiut książkowy sprzedał się w ponad 20 000 egzemplarzy.

umiejętność tworzenia mechanik

Od kiedy wiążę swoją przyszłość z gamedevem i pracuję nad grami komercyjnie zajmuję się tworzeniem i rozpisywaniem mechanik. Moim zdaniem główną wytyczną jest tutaj to, żeby nie tylko działały poprawnie, ale dawały „fun”. Gracz powinien przede wszystkim intuicyjnie łapać o co chodzi w grze, tak, żeby była ona „easy to learn, hard to master”, oraz sprawiała frajdę.

Razem tworzymy gry

poznaj zespół

Logo ALRAUNA STUDIO
ŁUKASZ CZECHOWICZ

Łukasz Czechowicz

CEO/Lead Programmer
JOANNA KRYSTYNIECKA

Joanna Krystyniecka

Composer/Producer
MATEUSZ STOLARCZYK

Mateusz Stolarczyk

Level Designer/Enviro Artist
MICHAŁ STONAWSKI

Michał Stonawski

Story Writer/Game Designer

Zobacz screeny z gier, które tworzyłem

Skip to content