Robię gry!
Moje doświadczenie obejmuje:
Gry nad którymi pracowałem:
- Projektowanie rozgrywki i mechanik gry (core mechanics, main loop, gameplay features)
- Tworzenie dokumentacji projektowej (GDD, GDO)
- Projektowanie narracyjnych feature’ów i systemów (narrative mechanics, environmental storytelling)
- High Level Design świata gry
- Analiza porównawcza gier (reverse design)
- Projektowanie fabuły głównej i questów
- Tworzenie lore świata gry (worldbuilding – w tym czuję się najmocniejszy!)
- Łączenie narracji i gameplayu
- Pisanie i projektowanie narracji do trailerów (scenopis, scenorys)
- Copywriting materiałów promocyjnych
- Prototypowanie elementów level designu w Unreal Engine 5
- Udział w testowaniu i projektowaniu poziomów






Mój staż pracy:
W branży gier jestem obecny od 2015 roku, kiedy współzakładając Alrauna Studio wydaliśmy pierwszą grę:
– Hostile Dimension
Przez kolejne 5 lat pracowałem nad grami studia jako narrative/game designer. Zapowiedziane zostały:
– The Way Back
– Hotel Afterlife
Od 2020 roku rozpocząłem pracę w pełni zawodową, znajdując zatrudnienie w:
Game Formatic S.A. / Game Designer, QA tester
Wydana gra: Car Detailing Simulator
Staż pracy: 3 miesiące.
Reality Unit / Game Designer
Zapowiedziana gra: Cooking Championship
Staż pracy: 1 rok i 3 miesiące.
Moonlit Games / Game Designer
Wydana gra: Model Builder
Staż pracy: 5 miesięcy.
MS Games / Game Designer
Wydana gra: Airport Sim
Staż pracy: 5 miesięcy
PixelAnt Games / Game Designer, Narrative Designer
Staż pracy: 2 lata i 4 miesiące.
Sprawdź już teraz moje CV!
Check my resume here:
REFERENCJE:

W Październiku 2022 roku zostałem zaproszony do współpracy z Game Creators Academy, gdzie jako jeden z mentorów miałem możliwość opowiedzieć kursantom o pracy w branży gamedev jako projektant gier, oraz narrative/story designer.
Od tego czasu współpracuję z krakowskim Indie Games Starter jako mentor zespołów indie, z którymi konsultuję ich projekty w dziedzinie game/narrative designu.
Zatrudnij mnie, jeśli Cenisz:
Gruntowny research
Od ponad 15 lat jestem pisarzem i reporterem. Kiedy sprawdzam jakiś fakt, przekopuję się przez stare dokumenty, archiwa, wypytuję świadków i specjalistów. Moi czytelnicy wielokrotnie podkreślają szacunek do mojej pracy – bez względu na to, czy moja twórczość im się podoba, czy nie (co uważam za wiele mówiące). Research stoi u podstaw każdego przedsięwzięcia twórczego, za które się biorę – to mój znak rozpoznawczy.
bogatą znajomość wielu gatunków i mechanik
Jako gracz poruszam się po rynku gier od 1997 roku. To wystarczająco dużo czasu, żeby zagrać we wszystkie gatunki gier i zdobyć w nich rozeznanie: wiem jak kształtowała się historia FPSów, bo to widziałem. Śledziłem rozwój gier RPG od tekstówek i dungeon-crawlerów po cRPGi i napływ jRPGów. Ścigałem się po torach zarówno w salonach gier, jak i w pierwszych odsłonach Colin McRae Rally, a nawet zapoznawałem graczy z gatunkiem gier skill-based.
Umiejętność tworzenia światów
Tworzyłem światy zanim zacząłem pisać – to dla mnie naturalna część procesu twórczego. Moim zdaniem dobry worldbuilding powinien odpowiadać nawet na te pytania, których gracze nigdy nie zadadzą, ale poczują, jeśli pewne prawidła świata zostaną odpowiednio zaakcentowane i wytłumaczone. Przy tym wszystkim dobry design powinien również wspomagać gameplay, intencje wynikające z wizji gry i projektu danego poziomu. Innymi słowy: jako narrative designer tworzę świat w synergii z art teamem, gameplayem i level designem.
ponad 15 lat udokumentowanego doświadczenia pisarskiego
Literacko debiutowałem w 2010 roku, kiedy w ogólnopolskim konkursie zostałem wybrany jako laureat konkursu. Miałem wtedy za sobą 10 lat regularnego pisania „do szuflady”. Od czasu debiutu opublikowałem ponad parędziesiąt opowiadań, moje książki osiągnęły status bestsellera i sprzedały się w około 30 000 egzemplarzy.
Szerokie obycie w procesie tworzenia gier
Jako Game/Narrative Designer uważam, że powinienem mieć obycie w całym procesie tworzenia, dlatego w zakresie moich doświadczeń znajdują się również rzeczy związane z elementami level designu (analiza elementów levelu, tworzenie mechanik prowadzenia gracza na levelu), współpracy z art-teamem, designu gier z high-levelu, designu mechanik, featurów gameplayowych,, analizy wstecznej gameplayu gier pod względem action beatów i tym podobnych. To szerokie doświadczenie i chęć do jego poszerzania, sprawiają, że czuję się pewniejszy/pełniejszy w pracy narrative'a.