Robię gry

Zawsze chciałem robić gry., bo chciałem budować światy – chciałem więc pisać książki, robić gry, tworzyć filmy. Opowiadać. Gry zaś jako medium są chyba najbardziej kompleksowe ze wszystkich. Najciekawsze. Najmłodsze – więc i najwięcej jest tutaj do odkrycia. 

Na tej stronie możesz przeczytać o: 

W okolicach 2014 roku, w parę osób (Łukasz Czechowicz – programista, Franciszek Zgliński – grafik, Krzysztof Biliński – twórca soundtracku, oraz ja – odpowiadający za krótką fabułę, design i PR) postanowiliśmy stworzyć małą grę mobilną. Gra nazywała się Hostile Dimension.  Wydawcą był Play Sp. z o. o. – nazwaliśmy się zaś Alrauna Studios.

“Hostile Dimension” Była wydana na Steam, oraz w wersji pudełkowej. Nabyć ją było można w niektórych sklepach, takich jak np. Komputronik – załapała się więc na zmierzch sprzedaży pudełkowej gier 😉 

Jesienią 2016 roku, zarejestrowana została firma: Alrauna Studio Sp. z o. o. – której obecny skład wygląda następująco:

Łukasz Czechowicz (programista, CEO)
Michał Stonawski (twórca fabuły, questów, game designer)
Joanna Krystyniecka (kompozytor ścieżki dźwiękowej, producent)
Mateusz Stolarczyk (twórca poziomów gry, grafika 3D)

W 2018 roku pod skrzydłami ARP Games uczestniczyliśmy w Game Access w Brnie oraz w Pixel Heaven w Warszawie, później pojechaliśmy z naszym ciągle rozwijanym buildem gry “The Way Back” na Gamescom oraz ponownie na PGA. Ze względu na to, jak wiele nauczyliśmy się na temat produkcji gier, nasz projekt przeszedł istotne zmiany. Postanowiliśmy dać sobie czas na gruntowne przebudowanie builda i założeń gry.

W 2019 roku pracowaliśmy nad nową wersją gry oraz szczegółowym rozpisaniem całości produkcji. Poszukiwaliśmy wydawcy zainteresowanego naszym projektem. Wzięliśmy udział w Comic Con 2019. “The Way Back” cieszył się dużym zainteresowaniem graczy.

W międzyczasie postanowiliśmy zrealizować mniejszy projekt, który tak małym zespołem mieliśmy szanse udźwignąć zarówno w kwestii mocy przerobowych, jak i przewidywanych finansów. 

Tak narodziła się kolejna produkcja: HOTEL AFTERLIFE 

W Hotel Afterlife moim zadaniem była kreacja świata (czyli wymyślenie go), przygotowanie wczesnej wersji GDO, GDD,  a wreszcie zaprojektowanie trailera gry, który ostatecznie sprawił, że projekt ten cieszył (i cieszy) się dużym zainteresowaniem. 

 

INNA MOJA AKTYWNOŚĆ W GAMEDEVIE TO:

  • Byłem gamedesignerem Car Detailing Simulator, produkcji GameFormatic S.A. Moja praca polegała na researchu związanym z detailingiem samochodów, oraz opracowaniem core mechanik gry, a także stworzeniu GDO, oraz pełnego GDD produkcji.
  • Zajmowałem się też pisaniem tekstów do Car Mechanic Simulator VR (również GameFormatic S.A.), oraz QA samej produkcji na różnych platformach VR tak najnowszym OculusQuest2, jak i Rift S czy też HTC Vive.
  • Jako GameDesigner projektowałem również inne gry studia GameFormatic.S.A., przygotowałem pierwsze dokumenty projektowe (np. takiej produkcji jak Train Yard Builder), oraz zajmowałem się projektowaniem trailera do kolejnej nadchodzącej produkcji studia, w skład moich obowiązków wchodził szczegółowy scenorys i scenopis.
  • Ze studiem Moonlit Games podjąłem współpracę, wspomagając zespół przy produkcji gry Model Builder, do której to gry projektowałem questy oraz współpracowałem przy projektowaniu fabularnego wątku głównego gry (trybu kampanii).
  • Dla studia RealityUnit projektowałem grę, oraz świat Cooking Championship (pełny GDD w wersji PL i ANG, projekty NPC i dalsza współpraca przy projekcie), oraz podjąłem współpracę przy kolejnych projektach studia i ostatecznie zostałem w studiu na dłużej (bo byli i są fajni ;)), projektując kolejne mechaniki, ulepszając stare, zajmując się QA i sprawdzaniem PR i pomagając zespołowi niesamowicie zdolnych ludzi z całego świata (dosłownie całego) od strony designerskiej, oraz starając się, by gry spod znaku skill-based opanowały świat 😉

 

Facebook Comments Box