Michał Stonawski (ur. 1991 r. w Krakowie) – pisarz, publicysta, projektant gier komputerowych.
Twórca bestsellerowych książek z serii “Paranormalne” gatunku true-horror.
Debiutował w 2010 roku opowiadaniem „Wyrok” w antologii „Horyzonty Wyobraźni 2010″. Od tego czasu opublikował blisko pięćdziesiąt opowiadań – tak w sieci ( „Niedobre Literki”, Szortal.com), jak w czasopismach („Horror Masakra”, „Nowa Fantastyka”) czy antologiach takich jak DZIEDZICTWO MANITOU (wyd. Replika 2013), OBLICZA GROZY (wyd. Replika 2014), czy ŻERTWA: antologia słowiańskiego horroru (wyd. IX 2021).
Tłumaczony na niemiecki i czeski. W roku 2008 podjął współpracę z portalem EnklawaNetwork.pl. Od tego czasu współpracował z wieloma serwisami związanymi popkulturą, takimi jak EFANTASTYKA (jako redaktor serwisu), QFANT (zastępca redaktora naczelnego pisma i portalu), INTERIA, czy DZIKABANDA.
W latach 2013-2016 organizator i współpomysłodawca Nagrody Polskiej Literatury im. Stefana Grabińskiego oraz redaktor naczelny polskagroza.pl, z kolei pomiędzy 2012 a 2018 współorganizował wiele eventów kulturalnych (na przykład konwenty Krakon, Falkon, Dni Fantastyki, lub też Krakowski Festiwal Na Falach). Razem z Krzysztofem Bilińskim prowadził podcast “Misterium Grozy” poświęcony popkulturze z ukierunkowaniem na kulturę grozy, w latach 2016-2019 redaktor naczelny portalu lubiegroze.pl.
Stale zamieszany jest w działalność związaną z kultywowaniem kultury dawnej i życiem kulturalnym rzeki Wisły jako członek załogi Galara Boudicca.
Współwydawca zbioru „Dziecięce marzenia i koszmary” H.P. Lovecrafta, i współtwórca antologii „Jakie czasy taki diabeł”, Redaktor i pomysłodawca antologii „Mapa Cieni”, autor ebookowego zbioru opowiadań „Dziwne Dni” (wyd. Ebookowo 2018). W lipcu 2020 roku debiutował pierwszą, pełnoprawną papierową książką; „Paranormalne: prawdziwe historie nawiedzeń” (wyd. Znak), która zdobyła status bestsellera, sprzedając się w ponad 20 000 egzemplarzy. W 2022 roku wyszła druga część: “Egzorcyzmy”, autor obecnie pracuje nad trzecią odsłoną.
Poza pisaniem literatury, zajmuje się tworzeniem gier komputerowych, do tej pory pracując przy około 10 tytułach. Obecnie jako game designer związany z PixelAnt Games.