Zawsze chciałem robić gry. Bo chciałem budować światy – chciałem więc pisać książki, robić gry, tworzyć filmy. Opowiadać. Gry zaś jako medium są chyba najbardziej kompleksowe ze wszystkich. Najciekawsze. Najmłodsze – więc i najwięcej jest tutaj do odkrycia. 

Na tej stronie możesz przeczytać o: 

W okolicach 2014 roku, w parę osób (Łukasz Czechowicz – programista, Franciszek Zgliński – grafik, Krzysztof Biliński – twórca soundtracku, oraz ja – odpowiadający za krótką fabułę, design i PR) postanowiliśmy stworzyć małą grę mobilną. Gra nazywała się Hostile Dimension.  Wydawcą był Play Sp. z o. o. – nazwaliśmy się zaś Alrauna Studios.

„Hostile Dimension” Była wydana na Steam, oraz w wersji pudełkowej. Nabyć ją było można w niektórych sklepach, takich jak np. Komputronik – załapała się więc na zmierzch sprzedaży pudełkowej gier 😉 

Jesienią 2016 roku, zarejestrowana została firma: Alrauna Studio Sp. z o. o. – której obecny skład wygląda następująco:

Łukasz Czechowicz (programista, CEO)
Michał Stonawski (twórca fabuły, questów, game designer)
Joanna Krystyniecka (kompozytor ścieżki dźwiękowej, producent)
Mateusz Stolarczyk (twórca poziomów gry, grafika 3D)

Pracujemy nad grą „The Way Back” – thrillerem psychologicznym, w którym główny bohater podejmuje się wyjaśnienia tajemnicy związanej z zaginięciem jego pierwszej miłości, dwadzieścia lat wcześniej. Projekt został ogłoszony podczas PGA 2017. Jesteśmy także laureatami konkursu ogłoszonego przez ARP Games, gdzie uzyskaliśmy pomoc w szlifowaniu gry i naszych umiejętności. 

W The Way Back odpowiadam przede wszystkim za kwestię fabularną – w przygotowaniu jest powieść, która opisuje całą historię i na jej podstawie powstaje również pełny scenariusz gry.  Drugim moim obowiązkiem jest gamedesign pod względem mechaniki, znajdziek, tekstów, oraz dokumentacji projektu. 

W 2018 roku pod skrzydłami ARP Games uczestniczyliśmy w Game Access w Brnie oraz w Pixel Heaven w Warszawie, później pojechaliśmy z naszym ciągle rozwijanym buildem na Gamescom oraz ponownie na PGA. Ze względu na to, jak wiele nauczyliśmy się na temat produkcji gier, nasz projekt przeszedł istotne zmiany. Postanowiliśmy dać sobie czas na gruntowne przebudowanie builda i założeń gry.

W 2019 roku pracowaliśmy nad nową wersją gry oraz szczegółowym rozpisaniem całości produkcji. Poszukiwaliśmy wydawcy zainteresowanego naszym projektem. Wzięliśmy udział w Comic Con 2019. „The Way Back” cieszył się dużym zainteresowaniem graczy.

W międzyczasie postanowiliśmy zrealizować mniejszy projekt, który tak małym zespołem mieliśmy szanse udźwignąć zarówno w kwestii mocy przerobowych, jak i przewidywanych finansów. 

Tak narodziła się kolejna produkcja:

HOTEL AFTERLIFE

 Kliknij, by zobaczyć grę na steam

 Kliknij, by zobaczyć grę na steam

W Hotel Afterlife moim zadaniem była kreacja świata (czyli wymyślenie go), przygotowanie wczesnej wersji GDO, GDD,  a wreszcie zaprojektowanie trailera gry. 

W międzyczasie, w ramach poszerzania kompetencji, podjąłem współpracę z innymi podmiotami w branży. I tak:

  • Byłem gamedesignerem Car Detailing Simulator, produkcji GameFormatic S.A. Moja praca polegała na researchu związanym z detailingiem samochodów, oraz opracowaniem core mechanik gry, a także stworzeniu GDO, oraz pełnego GDD produkcji.
  • Zajmowałem się też pisaniem tekstów do Car Mechanic Simulator VR (również GameFormatic S.A.), oraz QA samej produkcji na różnych platformach VR tak najnowszym OculusQuest2, jak i Rift S czy też HTC Vive .
  • Jako GameDesigner projektowałem również inne gry studia GameFormatic.S.A., przygotowałem pierwsze dokumenty projektowe (np. takiej produkcji jak Train Yard Builder), oraz zajmowałem się projektowaniem trailera do kolejnej nadchodzącej produkcji studia, w skład moich obowiązków wchodził szczegółowy scenorys i scenopis.
  • Dla studia RealityUnit projektowałem grę, oraz świat Cooking Championship (pełny GDD w wersji PL i ANG, projekty NPC i dalsza współpraca przy projekcie), oraz współpraca przy kolejnych projektach studia,
  • a ze studiem Moonlit Games podjąłem współpracę, wspomagając zespół przy produkcji gry Model Builder.